Algemene voorwaarden 2021
Artikel 1
Algemeen
De voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen De Huidstudio en de cliënt waarop De Huidstudio de voorwaarden van toepassing heeft verklaard.
Artikel 2
Inspanning van De Huidstudio
De schoonheidsspecialiste zal de behandelingen naar inzicht en vermogen en in overeenkomst met de eisen
volgens
ANBOS van goed vakmanschap uitvoeren.
Gediplomeerd sinds 2010 als gespecialseerde / medische
schoonheidsspecialiste.
De Huidstudio is goedgekeurd door GGD noord & oost Gelderland voor
hygiëne en
kwaliteit.
Dit geldt zowel voor de salon als voor de specialistische behandelingen.
In bezit van
de GGD
vergunning sinds 2011 met nummer 1234.
De cliënt zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan schoonheidsspecialiste worden verteld.
De Huidstudio is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat de cliënt is uitgegaan van, door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
De schoonheidsspecialiste zal de cliënt inlichten over de financiële consequenties over de wijziging van de behandeling.
Artikel 3
Afspraken
De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk achtenveertig uur voorafgaande aan de afspraak melden aan De Huidstudio.
Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag De Huidstudio 50% van de honorarium
voor de
afgesproken behandeling aan de cliënt in rekening brengen. Indien de afspraak binnen 24 uur voor de
afspraak
afmeld, mag De Huidstudio 100% van de honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënte in
rekening
brengen.
Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt mag de
schoonheidsspecialiste de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de
behandeling aan de cliënt in rekening brengen.
Indien de cliënt bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt, mag de schoonheidsspecialiste de gehele afspraak annuleren en toch 50% van de honorarium van de behandeling aan de cliënt in rekening brengen.
Wanneer er door middel van een factuur de betaling zal worden voldaan, dient deze binnen de gestelde termijn worden betaald. Wanneer de facturen, herinnering en aanmaning niet wordt betaald, wordt deze overgedragen aan het incassobureau.
De Huidstudio moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk achtenveertig uur voorafgaande aan de afspraak melden aan de cliënt.
Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van leden 2 en 6 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
Artikel 4
Persoonsgegevens en privacy
De cliënt voorziet de schoonheidsspecialiste bij de eerste behandeling van alle gegevens waarvan de schoonheidsspecialiste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandeling.
De schoonheidspecialiste neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op en verwerkt deze op een klantenkaart die wordt verwerkt in een klantenbestand.
De schoonheidsspecialiste is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling.
Informatie wordt vertrouwelijk beschouwd als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak, de schoonheidsspecialiste verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
Artikel 5
Betaling
De Huidstudio vermeldt alle prijzen van de behandelingen en de producten zichtbaar in de salon.
De vermelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.
Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per pin te voldoen.
Als de betaling niet contant of per pin is overeengekomen (met hoge uitzondering) dient betaling te geschieden binnen veertien dagen na factuurdatum op het door de schoonheidsspecialiste aangegeven bankrekeningnummer. Na ommekomst van de termijn van veertien dagen is de De Huidstudio zonder ingebrekestelling in verzuim en is de cliënt de wettelijke rente, vermeerderd met 2% rente aan De Huidstudio verschuldigd.
Artikel 6
Aansprakelijkheid
De Huidstudio is niet aansprakelijk voor schade door welke aard dan ook ontstaan, doordat de schoonheidsspecialiste ervan is uitgegaan, door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden en/of vrijetijdsbesteding.
De Huidstudio is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegebracht naar de salon.
Dit artikel is niet van toepassing in geval van opzet of grove schuld van De Huidstudio zelf.
Artikel 7
Klachten
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen twee weken na ontdekking, zowel mondeling als schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van De Huidstudio
De Huidstudio moet de klachtindiener binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
Indien een klacht over de behandelingen gegrond is, zal De Huidstudio de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt.
Indien een klacht over de producten gegrond is, zal De Huidstudio het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden, zie artikel 8.
Indien De Huidstudio en de klachtindiener niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klachtindiener het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
Artikel 8
Garantie
De Huidstudio geeft de cliënt twee weken garantie op de behandelingen en producten.
Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.
De cliënt op de hoogte is gebracht door de schoonheidspecialiste over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten.
De cliënt andere producten dan door de schoonheidspecialiste geadviseerde producten heeft gebruikt.
De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd.
De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.
De cliënt de producten niet volgens het advies van de schoonheidsspecialiste heeft gebruikt.
De garantie vervalt indien u zich niet aan de bovengenoemde afspraken houdt.
Artikel 9
Specialisatie
Afhankelijk van uw zorgverzekeraar en de polisvoorwaarden worden een aantal behandelingen door hen geheel of gedeeltelijk vergoed.
De cliënt betaalt het gehele honorarium van de behandeling aan de schoonheidsspecialiste.
De schoonheidsspecialiste zorgt voor een factuur met daarop de juiste informatie voor de zorgverzekeraar.
De cliënt is zelf verantwoordelijk voor het indienen van de declaratie bij de zorgverzekeraar.
De cliënt dient zelf rekening te houden met het eigen risico van de zorgverzekeraar.
Schoonheidssalon De Huidstudio is op geen enkele manier verantwoordelijk voor het verder afhandelen van de declaratie aan de zorgverzekeraar.
Artikel 10
Beschadiging en diefstal
Schoonheidssalon De Huidstudio heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen, indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
Schoonheidssalon De Huidstudio meldt diefstal altijd bij de politie.
Artikel 11
Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de salon te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
Indien de cliënt na herhaaldelijk waarschuwen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de schoonheidsspecialiste het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
Bij Schoonheidssalon De Huidstudio wordt gewerkt volgens de hygiëne regels van de HAM code van de schoonheidsspecialist.
Er wordt van de cliënt verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiëne regels.
Artikel 12
Recht
Op elke overeenkomst tussen Schoonheidssalon De Huidstudio en de cliënt is het Nederlandse recht van toepassing.
De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Schoonheidssalon De Huidstudio en ze zijn ook in de salon beschikbaar.
De algemene voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Apeldoorn.
In geval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie, in welk geval, de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.
Permanente make-up
Artikel 13
Verantwoording en eigen risico:
Alle opdrachten van cliënt aan De Huidstudio worden uitgevoerd onder eigen verantwoording en voor eigen
risico
van de cliënt.
Door opdracht te geven aan De Huidstudio verklaart cliënt bekend te zijn met alle
mogelijke
gevolgen van de behandeling, waaronder zowel de medische, psychische alsmede de maatschappelijke
gevolgen.
Door opdracht te geven aan De Huidstudio tot het aanbrengen van permanente make-up
verklaart cliënt
tevens dat zij/hij in goede gezondheid verkeert en niet lijdt aan enige vorm van hemofilie,
immuunstoornis,
allergie, diabetes of enige andere vorm van huidaandoeningen.
Eveneens verklaart cliënt dat zij/hij
niet
besmet is met een bloed overdraagbare ziekte (zoals HIV, Hepatitis A,B of C of andere bloed
overdraagbare ziekte
hiervoor niet genoemd). Tevens verklaart cliënt dat haar/zijn behandeling op geen enkele wijze de
gezondheid van
de permanente make-up specialiste of derden in gevaar kan brengen.
Cliënt verklaart dat zij/hij de
leeftijd
van 16 jaar heeft bereikt en dat de keuze om permanente make-up te laten aanbrengen weloverwogen
is.
Cliënt
verplicht zich voordat met de behandeling gestart wordt een IC (toestemmingsformulier) naar waarheid in
te
vullen en te ondertekenen.
Artikel 14
Aansprakelijkheid:
Cliënt geeft een opdracht aan De Huidstudio hierbij
verklaart De Huidstudio dat zij zich naar beste kunnen zal inspannen om het beoogde resultaat te
bereiken.
De
Huidstudio kan nooit garanderen dat zij het beoogde resultaat ook zal gaan bereiken.
Ondanks dat De
Huidstudio haar uiterste best doet het beoogde resultaat te realiseren is mogelijk dat het beoogde
resultaat
niet bereikt wordt, in geen geval zal dit leiden tot restitutie van het bedrag van de
behandeling.
Cliënt
krijgt de mogelijkheid om eventuele oneffenheden tijdens een nabehandeling te laten corrigeren en/of bij
te
laten werken. De nabehandeling dient binnen 6 á 8 weken na de eerste behandeling plaats te
vinden.
Alle
opvolgende behandelingen op verzoek van opdrachtgever ten behoeve van correctie, bijwerken en/of
toevoegingen
zullen in rekening worden gebracht tegen het dan geldende tarief.
Mocht cliënt een nabehandeling
wensen
terwijl De Huidstudio dit niet verantwoord vind mag de salon deze nabehandeling weigeren.
De
Huidstudio is
niet aansprakelijk voor het niet of niet volledig bereiken van het beoogde resultaat, ook is De
Huidstudio niet
aansprakelijk voor schade die is ontstaan als gevolg van een behandeling, tenzij komt vast te staan dat
de
schade aan haar grove opzet of schuld is te wijten.
Mits de behandeling door eerdere opdrachnemer is
uitgevoerd en De Huidstudio corrigeerd dezelfde pmu is De Huidstudio niet aansprakelijk voor de schade
of
wanneer het beoogde resultaat niet wordt bereikt.
De Huidstudio is niet aansprakelijk voor
verminkingen of
ontstekingen als gevolg van het niet naleven van de nazorginstructie voor permanente make up, cliënt
draagt zelf
de verantwoording deze nazorg correct na te leven.
Voor het geval De Huidstudio aansprakelijk wordt
bevonden
voor enige door opdrachtgever geleden schade, wordt de schadevergoeding beperkt tot het bedrag wat door
De
Huidstudio voor de desbetreffende levering en/of producten oorspronkelijk in rekening is gebracht minus
de
materiaalkosten.
Elk recht op eventuele schadevergoeding vervalt in ieder geval voor zover
opdrachtgever niet
direct na het ontstaan van de schade maatregelen heeft genomen om de schade te beperken respectievelijk
meer of
andere schade te voorkomen alsmede De Huidstudio ter zake niet zo spoedig en uiterlijk 4 weken na de
behandeling
op de hoogte heeft gesteld van alle ter zake relevante informatie.
Wanneer de termijn vervalt van 4
weken,
vervalt ook de aansprakelijkheid van De Huidstudio. Bij schade dient deze dan ook meteen zowel mondelijk
als
schriftelijk direct of uiterlijk 4 weken na de behandeling vermeld te worden. Na 4 weken vervalt het
garantietermijn en de aansprakelijkheid van De Huidstudio aan de opdrachtnemer.
In het geval van een
vertrouwensbreuk is cliënt volledig aansprakelijk voor de eventueel door haar/hem geleden schade.